شناسایی کلمات کلیدی برای سئو
نوشته شده توسط : ساحل

همانطور که در مقاله پیشین اشاره شد موتورهای جستجو پس از خزیدن در صفحات وب محتوای آنها را با کلمات کلیدی بستگی داده و از راه الگوریتم های یادگیری ماشین میزان وابستگی صفحات با کلمات کلیدی را استخراج می کنند. منظور از واژه ها کلیدی همان عباراتی است که کاربران در موتورهای جستجو سرچ می کنند. اولین گام در سئو شناسایی واژه ها کلیدیِ منظور برای وب سایت است. یعنی باید از بین جنجال از واژه ها کلیدی، وب سایت خویش را برای طیف مشخصی از واژه ها کلیدی بهینه کرده و سعی کنید در صفحه اول نتایج جستجو در گوگل جایگاهی پیدا کنید.
دقت داشته باشید که برای یک موتور جستجو تشخیص بسیاری از واژه ها سخت است و این به خاطر ماهیت زبان است. به عنوان نمونه یک مثال راستین نوشتار ای در همین تارنما تحت عنوان «طراحی تارنما فروشگاهی را پس از مطالعه این 20 نکته نخست کنید» وجود دارد.همه ما می دانیم که کلمه های «نکات» با «نکته ها» به یک معنا هستند ولی اگر در گوگل عبارت «نکات طراحی وب سایت فروشگاهی» را سرچ کنید نوشتار ی یادشده جایگاهی در چند صفحه نخست گوگل ندارد اما بس است واژه ی «نکات» را به «نکته ها» تبدیل کنید و مشاهده خواهید کرد که نوشتار ی این سایت در صفحه اول در رتبه های میان قرار دارد.(نتایج برای خرداد ماه 1390 گزارش شده است). فلذا هنگامی که از شناسایی کلمات کلیدی برای سئو گفتگو می شود، شما باید به شکل های مختلف یک کلمه، مترادف ها و هم خانواده های آن نیز اندیشه کنید.
اما الی اینجا متوجه شدیم که منظور از واژه ها کلیدی چیست. هم چنین متوجه شدیم که اگر بدون در عقیده گرفتن کلمات کلیدی اقدام به برپایی محتوا برای تارنما نماییم بخت ما برای دیده شدن در صفحات اول گوگل از بین می رود. ولی چطور واژه ها کلیدی را معرفی کرده و آنها را برای بهره‌گیری در محتوای سایت گزینش کنیم؟ شناسایی و انتخاب واژه ها کلیدی را می توان در دو گام سپریدن داد:
1- ایجاد لیستی از کلمات کلیدی بالقوه

منظور از کلمات کلیدی چیست


2- اولویت بندی واژه ها کلیدی
دقت کنید که وقتی گفتگو از معرفی واژه ها کلیدی می شود شما یک صفحه از تارنما و محتوای آن را در نظر بگیرید و برای تک تک صفحات و مطالب همین مراحل را طی کنید. این شغل احتمالاً در پیش درآمد مشکل به نظر برسد اما کم کم به یک هنر و فن در شما تبدیل خواهد شد. پروا داشته باشید که در فضای رقابتی وب بدون پیمودن اصول این شغل شما در گویه های رقابتی (و پر ترافیک) جایگاهی در نتایج جستجو نخواهید داشت. در ادامه به کالبدشناسی این دو گام خواهیم پرداخت.
ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی
در این گام شما باید با طوفان مغزی و کمک گرفتن از ابزارهای سئو اقدام به تعبيه لیستی از تمام کلمات کلیدی مربوط برای محتوای نوشتار خویش کنید. اسم برند، اسم فرآورده یا خدمت، موقعیت جغرافیایی، ترکیب های کلمه با واژه ها دیگر، چهره های جمع و مفرد کلمه، هم خانواده ها و همچم های کلمه و ... کل و همه می تواند به شما در طوفان مغزی کمک کرده و مایه شود آسان تر واژه ها کلیدی خویش را بیابید. به عنوان نمونه فرض کنید شما وب سایتی برای یک وکیل در طهران با نام محمد علوی طراحی کرده اید و او از شما برای فرآوری درونمایه رایزنی می گیرد. فرض کنید می خواهیم برای صفحه نخست وب سایت او کلمات کلیدی را شناسایی کرده و برای آن درونمایه ایجاد کنیم.





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: